2011. július 11., hétfő

Sütőben sült krumpli zsiradék nélkül

Húgomnak köszönhetem ezt az egyszerű receptet. Nagyon könnyű elkészíteni, és jóval egészségesebb a burgonya más felhasználásához képest. Hiszen sütőben sül, és sem olaj, sem zsír nem kell az elkészítéséhez.



Hozzávalók:

Fejenként 2 közepes vagy kicsi burgonya
Fűszerek (só, bors, paprika, de lehet bármi más amit szeretnénk)

Nagyon egyszerű elkészíteni, hiszen még csak meg sem kell hámozni a  krumplit. Én mosogató szivaccsal szoktam átdörzsölni a héját csap alatt. Majd négybe, vagy ha nagyobb, több részre vágom, és egymás mellé fektetem egy sütőpapírral bélelt tepsibe.
A fűszereket összekeverem egy kis edénybe és rászórom a felsorakoztatott krumplikra. 220 °C fokos sütőben addig sütöm, amíg meg nem barnul kicsit. Ez kb 40-45 perc. Ha ennél gyorsabban barnulna, akkor vegyük lejjebb a gázt, és süssük még tovább, hogy a közepe is puha legyen.

Használhatjuk köretnek is, de egy kis fokhagymás tejfölös, vagy más mártogatóssal magában is nagyon finom.

2 megjegyzés:

  1. A sült krumplit én is így készítem,kevés olívaolajjal meg szoktam locsolni.Sokkal finomabb így sütőben,mint serpenyőben sütve,és valóban sokkal egészségesebb is.

    VálaszTörlés
  2. Igen, és nem mellékesen, sokkal kevesebb gond is van vele. :)

    VálaszTörlés